torsdag 6 november 2014

Snart smäller det!

På lördag är det dags!
Jag öppna min tapetserarverkstad för allmänheten och deras möbler.
Egentligen vet jag inte riktigt vad jag ger mig in på.
Förra gången gick det ju inget vidare bra. Med en årsinkomst som stora delar av sveriges befolkning inte skulle klara att betala hyran med, fick jag krypa till korset och slå igen efter två och ett halvt år.
Vad är det egentligen som får mig att tro att det kommer gå bättre den här gången?
Jag vet inte!
Kanske kommer det inte gå bättre alls, men jag känner ändå att jag vill ge det en chans till. Det är ju ett av de få yrken jag kan tänka mig att arbeta med i resten av mina dagar och just sådana yrken växer inte på träden i min trädgård i alla fall.
Kanske kan det gå lite bättre att nå ut till folk nu när Facebook och Instagram finns och jag har möjlighet att dela med mig av vem jag är och vad jag gör på en hemsida. Eller blir det precis som sist... Den som lever får se.

Jag har varit på vårdcentralen och gjort ett allergitest. Jag började irritera mig på min ständigt rinnande näsa och hade mina aningar om att det var något min näsa inte uppskattade. Idag fick jag svaret. Jag tål inte kvalster eller desinfektionsmedel!
Det är bra allergier att ha när man är möbeltapetserare och lokalvårdare... INTE!

Well, well...
Livet går väl vidare, antar jag.
Nu ska jag i alla fall gå min kvällsrond (borsta tänder, trycka vedspisen full av ved, mata katterna, ladda musfällan, krypa i pyjamasen, ställa klockan på väckning, somna).
I morgon har jag en frukost träff med god vän på Byhålas mysigaste konditori innan sista rycket i verkstaden. Pappa kommer och hjälper mig med diverse små projekt, så jag kommer nog vara ganska trött i öronen när denna veckas fredag är till ända.

Sov sött och ha en fantastiskt fin fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar