måndag 10 november 2014

Dyigt och ruggigt

November traskar på och dimman ligger ganska tät, mest hela tiden.
Vintern lyser starkt med sin frånvaro.
Här inne håller jag fukten och mörkret borta på bästa sätt med brasor och värmeljus. Men det är svårt att få det lagom nu. Om jag inte eldar blir det ruggigt, fuktigt och kyligt på en gång och när jag eldar blir det jättevarmt på en gång eftersom det inte är någon kyla att tala om ute. Visserligen sliter jag inte ut mina tjocktröjor och tunga draperier så fort. Men över 20 grader känns nästan jobbigt närkroppen är van vid 17, på sin höjd, så här års... Alla dessa problem! Haha!

Idag var första dagen jag jobbade i verkstaden! Jobbade på riktigt, menar jag. Med möbler!
Roligt! Men det kommer nog ta ett litet tag innan jag har fått upp ångan och rutinerna, innan jag hittar var jag har mina verktyg och slutar tycka det är jobbigt att ringa till både företag och kunder.
Har aldrig gillat det där med att ringa, men efter ett tag blir det i alla fall mindre tråkigt...

Nu blir det en timme slöande i soffan, sen ska det sovas gott i många timmar innan morgondagen startar med kunder, möbler och diverse annat som kan tänkas hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar