lördag 24 maj 2014

Sover gott om natten

Bästa medlet mot eventuella sömnsvårigheter måste vara att arbeta utomhus.
Jag kan visserligen tycka att man borde bli piggare i både kropp och knopp av all den friska luften, men inte är det så. En hel, eller för den delen räcker det med en halv, dag med spaden, jorden, tvättlinan eller gräsklipparen kör slut på mig fullständigt. Medan jag är ute och mitt uppe i mina göromål är jag ivrig och pigg, tror att allt är möjligt på egen hand och sätter igång med projekt i långa rader. Men när jag går in i skymningen när myggen börjar bli elaka, så kan jag somna på tre sekunder. Huvudet blir tungt som en sandsäck och kroppen vägrar lyfta ett finger till. Jag måste tjata mig själv in i duschen och uppför trappan till sängen. Väl där hinner jag knappt lägga mig ner förrän jag slocknat. Sen sover jag som en sten tills fåglarna utanför fönstret väcker mig på morgonen.
Idag har jag inte jobbat så länge ute i jorden. Men den timmen jag grävde satte sina spår i energin, känner jag. Orkar inte ens sitta upp nu när jag skriver utan ligger i soffan med laptoppen på magen...
Planen är dock att jag ska orka samla ihop mig och ta mig in till Byhåla för att lyssna och titta på vänner till mig som ställer sig på scen ikväll för att dra av en hel rad med otroligt bra melodier som i vanliga fall är mycket svårt att stå still när man hör.
Får väl se hur det blir med dansandet ikväll...
Men lyssna och bli glad kan jag ju hur trött jag än må vara i min arma gamla kropp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar