fredag 16 maj 2014

Sommar!

Igår var första gången, sen i höstas, som jag inte eldade i någon av mina eldstäder på hela dagen trots att den var en ledig dag som jag tillbringade mestadels hemma. Detta måste väl ändå betyda att sommaren är här? Ja, det bestämmer jag och sista jag kollade så var det jag som bestämde här!

Gårdagen tillbringades i huvudsak utomhus.
Jag planterade ut nån liten planta och sådde lite mera mat. Hoppas verkligen att det tar sig. Jorden kanske inte är den bästa och jag har inte fyllt på med så mycket nytt, men jag hoppas på det bästa.
Skulle ju vara så gott med några nyuppdragna morötter som jag har gnidit i det våta gräset efter ett regn, för att få av jorden. Eller några skivade rädisor på frukostmackan.
Jag har en hel hög med pumpaplantor som ska ut också och några baljväxter som ska sås. Tomaterna ska få komma ut så småning om, både i kruka och i landet. Gurka, chili, broccoli och lite annat smått och gott. Något borde ju lyckas, tycker man.

Kommer inte ihåg vilken sorts pumpa detta var,
men den samlade vatten på ett vackert sätt.

Idag väntar jag efterlängtat besök.
En man som jag inte träffat på många år och som jag saknar lite. En man som var långt ifrån en man när jag lärde känna honom 1996. Vi gick i samma gymnasieklass och trivdes ganska bra ihop, vill jag minnas. Jag har dessvärre bara träffat honom ett fåtal gånger efter att vi flög åt var sitt håll efter studenten. Den här gången stannar han några dagar, så vi hinner nog prata om det mesta. Åh, vad roligt det ska bli!

Nu ska kaffet drickas upp, tvätten ska hängas och annat ska plockas med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar