söndag 4 maj 2014

Tiden skyndar vidare

Dagarna blir längre och ljusare, men ändå går de så väldigt mycket fortare. Hur hänger det ihop?!
April försvann på ett ögonblick och allt jag hade tänkt hinna med blev inte precis gjort...
Jag hinner ju inte ens skriva här!
Så vad gör jag om dagarna?
Just nu är energin vigd åt att få årdning på alla de önskade odlingarna. Planen är ju, som jag berättat innan, att odla lite egen mat här kring Torpet. Det är lättare sagt än gjort när det mesta är uppbökat av svinen och resten är täckt av en tjock och frodig matta av kirskål som inte låter sig utrotas i första taget. Som tur är så har jag hjälp av Kärleken att gräva när han är här. Skönt att vara två ibland när det är så här mycket som ska göras på en gång. Mycket har gjorts, men lika mycket är ogjort...
Snart är i alla fall de gamla blomrabatterna runt huset tömda på gräs och ogräs. De får agera trädgårdsland i år i väntan på att jag hinner få upp det där staketet mellan mig och svinen, för riktigt så nära huset vågar de inte böka än (ta i trä).
Många timmar idag har jag legat på knä och rensat och grävt ur ett tjockt lager av rötter och skräp. Några dagar till, så kan jag nog börja peta ner lite smått och gott i jorden. Bara det inte tänker bli allt för kallt igen...
Nu är all arbetsenergi slut för idag, så nu blir det stickningen i soffan till ögona faller ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar