onsdag 9 april 2014

Ruggigt

Snart är det dags att stänga min butik för den här dagen.
Men ikväll är det med en lite olustig känsla i magen som jag kommer krypa ner i sängen. Dels för att fåtöljerna jag jobbar med i verkstaden bråkar med mig och det tar en massa tid. Tid som jag inte har just nu eftersom jag lovat att de ska vara klara och levererade innan påsk. Det är ju inte så mycket innan påsk kvar längre. Dels för att jag ska på återbesök på sjukhuset ganska tidigt i morgon. Nä jag tror faktiskt inte att det är någon som helst fara med min hälsa i det avseendet. Men det känns aldrig roligt. Frågan finns ju alltid där. Tänk om..?
Det är nu ca tre år sedan jag genomgick operation och diverse behandlingar för att bli av med cancern och för varje dag som går kommer jag lite närmre säkerheten, känns det som. Vet inte om det är så det är, men om man gör som man inte bör göra och googlar så har jag snart passerat den mest kritiska tiden för återfall och det är ju liksom en tröst. Förhoppningsvis får jag samma lugnande och glädjande svar som jag alltid fått innan och jag kan lättad köra hem igen efter en kvart på sjukhuset. Håll en tumme om du har möjlighet...

I Torpet är det lite ruggigt ikväll. Jag har varit hemifrån sen klockan åtta i morse, så ingen har eldat eftersom han som nu vanligtvis bor här är på annan ort och arbetar. Först många timmar i verkstaden sen var det åter igen dags för Dinner Club. Mycket bra påhitt om du frågar mig. Gillar när andra lagar mat åt mig!
Nu sitter jag och kurar under täcket i väntan på att spisen i köket ska bli lite varmare så den värmer länge efter att jag gått och lagt mig.
Jag virkar några varv till på diskatrasan jag håller på med, sen får det nog vara slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar