torsdag 3 juli 2014

Lång väntan

Det blir inte mycket skrivet här nu för tiden, som ni kanske märker.
Så blir det när jag har för mycket på schemat. Jag stänger av hela mig då och gör inte ett jota om jag inte känner för det.
Sommaren är den tiden på året när det mesta egentligen ska/bör göras här i Torpet. Trädgård, ved, målning och andra projekt som behöver göras när väderlek och temperatur tillåter. Just nu är det visserligen bara temperaturen som är bra för det regnar mest varje dag och då är jag ytters ovillig att gå ut för att arbeta. Inne blir inte heller något gjort för jag går bara och tänker på allt jag borde göra utomhus. Känner mig faktiskt lite stressad och det är något jag verkligen inte gillar!
Stress gör mig tråkig och oinspirerad.
Bleh!

4 kommentarer:

  1. Men du..! Nu vänder det! Nu kommer solen! Tjohej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjälper ju inte mig ett dugg! Är det fint väder m å s t e jag ju göra en massa saker...

      Radera
  2. Du är ju precis som vi andra, ljus stressar alltid. Fast man måste ju inte göra en massa trots det. Väldigt Lutheranskt o svenskt, vi tror inte vi får njuta då kommer det dåliga samvetet fram. Men välkommen till gänget, vi skulle kanske bilda en klubb där man lärde sig att ta vara på livet i den ljuvliga sommaren utan att stressa :) Kram Mariana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Åjo, nog har jag vett att njuta när jag har möjlighet. Men njuter jag för mycket i dessa dagar kommer jag frysa till vintern och annat tråkigt...

      Radera