torsdag 20 mars 2014

Välfyllda dagar

Just nu jobbar jag heltid i några veckor. Samtidigt smyger våren sig på. Eller smyger är väl fel ord. Klampar in är nog mer med sanningen överensstämmande.
Dygnets timmar räcker helt plötsligt inte till längre, för allt jag vill och ska göra!
Jag har börjat på det stora röjningsarbetet i min vildvuxna trädgård där vildsvinen härjat i två år. Här finns inte många kvadratmeter trädgård som de inte vänt upp och grävt hål i. Planen är att jag ska sätta staket. Men först måste jag ta mig ut till tomtgränsen. Lättare sagt än gjort i detta fallet då hyresgästerna innan mig, de senaste tio åren, har gett blanka fan i att hålla naturen, som försöker ta tillbaka denna lilla plätt, i trim. Runt om mig har nämnligen en ungskog vuxit upp och börjat ta en väldigt stor plats och lyckats bli väldigt tät. Unga aspar, popplar och körsbärsträd slåss med slån, ginst och vresros om platsen och skapar här och var en helt oigenomtränglig vägg. Gillas icke av den nuvarande hyresgästen som vill sätta staket längs tomtgränsen och odla potatis till sig själv i stället för de vilda grisarna.
I min verkstad står två fåtöljer som ska vara levererade till påsk. Stoppningen är klar med de ska ju kläs också och det verkar inte göra sig själv.
Musikföreningen jag är med i ska hålla i ett större evenemang under Studiefrämjandets flagg om bara en vecka och där finns en del kvar att pyssla med innan vi är klara att släppa in folk i Fabriken.
Detta verkade inte räcka för mig...
I lördags började jag av en olyckshändelse skrapa färg i mitt kök och började därmed ommålningen av det samma. Det är inte gjort i en handvändning det heller eftersom det är ganska slitet och nergågnet och dessutom har en murstock som behöver putsas på nytt. Det är inget jag någonsin gjort så det blir att ringa in hyresvärden till det jobbet...

Som tur är kan jag ta lite pauser på trappen i vårsolen medan katterna springer som vettvillingar upp och ner för varenda trädstam och fåglarna kvittrar sig hesa på taknocken.
Resten av tiden sover jag som en stock och drömmer om mestadels roliga saker och människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar