tisdag 14 januari 2014

Jaha ja...

Vad ska det bli av idag tro..?
Idag är en sån där dag som liksom aldrig verkar komma igång.
Jag väcktes ganska tidigt av två hungriga katter som pep och levde om i köket. Försökte länge ignorera, men det går inte så bra när man hör att de börjar ge sig på möblerna med sina vassa klor. Ouppfostrade, smarta monster! Jag gick upp och gav dem lite mat och kastade sen, helt sonika, ut dem. Termometern som står på buffén i vardagsrummet berättade för mig att jag hade en innetemperatur på ca 10 grader, så jag kröp ner i sängvärmen igen. Bara för att hämta lite kraft, tänkte jag, och vaknade en timme senare av att det var helt ljust i rummet.
På med varma kläderna och ut efter en låda ved. Allt var slut här inne efter som jag var hos en kollega och sydde hela dagen igår, så det blev inte av att jag hämtade in någon ved.
Nu är veden inburen och kaffet klart. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med resten av dagen. Det finns mycket jag borde göra och en hel del jag skulle vilja göra. Problemet nu är ju bara att skaka av sig skogslugnet och försöka få något gjort.
Ska jag kanske bära ut den där granen som jag avpyntade för en vecka sedan? Eller ska jag ta mig an disken som har byggt små travar här och var i mitt lilla kök?
Mamma ringde igår och undrade om jag kanske ville komma hem till dem och äta idag. Mja, det låter ju lockande. Då kan jag ju dessutom kanske skjuta upp disken lite till efter som jag inte behöver få plats att laga mat själv idag. Så får det bli!

Jag en kopp kaffe till och tittar lite på granen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar