I köket sprakar det i vedspisen och på köksbordet brinner några ljus med klara lågor.
Det är januari och början på ett nytt år. Jag vet inte alls vad detta året kommer att ta vägen med mig. Men, jag vet att det kommer innebära förändringar. Nytt arbete? Företagsstart? Trädgård? Nya bekantskaper?
Jag vet inte heller hur den här bloggen kommer arta sig. Tänkte bara att det kunde vara roligt att dela med mig av vad det nu blir att dela med mig av.
Jag flyttade tillbaka hem till Småland, för ett drygt halvår sedan, efter nästan sex år i en av Sverges större städer. Det blev aldrig nån stadsbo av mig, hur jag än försökte. Nu bor jag längre ut i skogen än jag någonsin bott. Ja, längre ut än de flesta bor, faktiskt.
Jag har en plan att odla lite mat och ta det lite piano. Vi får väl se vad som händer och fötter.
Vill ni förja med mig på min "resa" är ni hjärtligt välkomna.
Tinariwen står för morgonmusiken och nu kokar kaffet på spisen.
God Morgon
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar