fredag 12 december 2014

Lugnet

Nu äntligen känns det lite som jag har landat i detta med företagsstart och vintermörker!
Allt skulle göras samtidigt i oktober och november. Samtidigt som dagarna känns så korta att man egentligen knappt ser någon mening att kliva ur sängen. Regnet har knappt haft andningsuppehåll och dimman inte ens lättat vissa dagar. Det gör ju inte någonting bättre...
I verkstaden känns det roligt nu. Försiktigt ramlar det in lite jobb och folket som kommer verkar vara nöjda och possitiva. Flera motocykelägare passar på att få sin sade omklädd och nån vill ha lite nytt att sitta på runt julbordet. Jag har verkligen inte väntat mig någon kundstorm! Vintern kan nog vara sämsta perioden för mig. Ingen bryr sig riktigt om hur det ser ut hemma. Det är mörkt och deppigt och julförberedelserna tar musten ur folk. Oftast kommer kunderna med vårsolen. Då vill vi ha nytt och fräscht och solen orkar sig in i husen och belyser alla skavanker. För mej kanske det kan betyda att jag hinner göra några haute couture-möbler att ställa ut i fönstret för försäljning. Vi får se...

Här hemma vandrar livet vidare också.
Julen står ju på trappen, som vi alla märker. Men jag tror jag har lyckats strunta i de flesta måsten. Ska försöka pallra mig iväg och köpa några få julpresenter till nära och kära. Det blir inte många och absolut inga dyra, för här finns inga pengar över till komersiella hittepåpresenter, men jag gillar verkligen att ge någon den där lilla saken med en lite tanke bakom som kan passa på pricken.
Det finns fortfarande en hel drös med sysslor som borde göras här. Eftersom höstmånadena regnade bort har jag stannat inne och ännu inte städat i trädgården. Allt står kvar just där det stod när det dog och det ser inte så himla trevligt ut. Men det finns i alla fall inga grannar som klagar här hos mig.
SMHIs varningskarta
som den ser ut nu.

Nu är det hög tid att ge mig av till verkstaden och ikväll väntar stromvaka i mitt lilla torp. Vatten ska spolas upp och telefonen ska laddas. Tydligen ska stormen Alexander rulla in över mig inatt.
Ta hand om er och glöm inte önska lite musik eller på annat sätt hjälpa årets Musikhjälpen att stoppa spridningen av HIV i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar